1. Všeobecné ustanovenia
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je Mgr. Iveta Hreus IWETH so sídlom Pod Grendel 1479/10, 01001 Žilina - Trnové, IČO: 43660240, Zapísaný v ZRSR OÚ Žilina: 580-38213, (ďalej len „predávajúci“) a inou fyzickou osobou (ďalej len „kupujúci“), ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na webovej stránke www.mallumo.sk (ďalej len „eshop“).
1.2. Kontaktné údaje predávajúceho:
Mgr. Iveta Hreus IWETH
Mail: mallumosk@gmail.com
Telefónne číslo: 0904 626 476
Doručovacia adresa: Pod Grendel 1479/10, 01001 Žilina - Trnové, Slovensko
IBAN: SK2109000000000422442773 (Slovenská sporiteľňa), BIC/SWIFT: GIBASKBX
1.3. Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P.O.Box 5-89; 01179 Žilina 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
Telefónne číslo: 041/7632 120
Fax číslo: 041/7632 139
Mail: za@soi.sk
2. Uzatvorenie kúpnej zmluvy
2.1. Tieto všeobecné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku v eshope www.mallumo.sk medzi predávajúcim a kupujúcim podľa zákona č. 102/2014 z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku.
2.2. Podmienkou platnosti kúpnej zmluvy je pravdivé a úplné vyplnenie nasledovných údajov o kupujúcom: meno a priezvisko, adresa bydliska, resp. adresa doručenia, mail, telefónne číslo.
2.3. Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
2.4. Všetka prezentácia tovaru umiestnená v katalógu eshopu je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
3. Informácie o tovare a cenách
3.1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností, sú uvedené v katalógu eshopu www.mallumo.sk. Ceny tovaru sú uvedené vrátane DPH a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v eshope. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za indivuálne dohodnutých podmienok.
3.2. Cena tovaru nezahŕňa náklady na doručenie, tie sú uvedené v obchodných podmiekach v bode 6 a v nákupnom košíku ešte pred dokončením objednávky, kde kupujúci vidí aj celkovú cenu objednávky vrátane nákladov na dodanie tovaru.
3.3. Predávajúci nie je platca DPH.
4. Práva a povinnosti predávajúceho
4.1. Predávajúci je povinný dodať kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne na základe objednávky potvrdenej a zabaliť ho alebo vybaviť spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu.
4.2. Predávajúci je povinný zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné predpisy Slovenskej republiky.
4.3. Predávajúci je povinný odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi.
4.4. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad - faktúru. Daňový doklad je odoslaný na emailovú adresu kupujúceho, prípadne je priložený k dodávanému tovaru.
4.5. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
5. Práva a povinnosti kupujúceho
5.1. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklad na internetové pripojenie, náklady na telefónnu služby) hradí kupujúci sám.
5.2. Kupujúci je povinný prevziať objednaný tovar, a to v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky kupujúceho predávajúcim.
5.3. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti, najneskôr však pri prevzatí tovaru, vrátane nákladov na doručenie tovaru.
5.4.V prípade, že je z dôvodu na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
5.5 Kupujúci je povinný nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho.
5.6. Kupujúci je povinný skontrolovať prijatú zásielku, obal tovaru a aj tovar, ihneď po doručení v prítomnosti dopravcu. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru (škodový zápis), ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi najneskôr v lehote 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a pošotvné a iných nákladov a poplatkov.
5.7. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
5.8. Kupujúci má právo na odstúpenie zmluvy, ak nedôjde k dodaniu tovaru v dodacej lehote uvedenej v obchodných podmienkach v bode 6.2.
5.9. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo ku tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom. kedy mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
6. Dodacie podmienky
6.1. Tovar je kupujúcemu dodaný na adresu uvedenú kupujúcim v objednávke.
6.2. Predávajúci dodá kupujúcemu tovar najneskôr do 30 dní. Zvyčajná doba dodanie je do 7 pracovných dní, v prípade platby vopred, predávajúci odosiela tovar až po pripísaní platby na účet predávajúceho. Ak vzniknú iné prekážky s riadnym doručením predmetu objednávky, informuje predávajúci kupujúceho bez zbytočného odkladu.
6.3. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba (s výnimkou dopravcu) prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
- tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
6.4. Cenu tovaru, vrátane nákladov spojených s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy, môže kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:
- bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho, IBAN: SK2109000000000422442773 (Slovenská sporiteľňa), BIC/SWIFT: GIBASKBX,
- bezhotovostne platobnou kartou.
6.5. V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 7 dní od uzavretia kúpnej zmluvy, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
6.6. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.
6.7. Predávajúci poskytuje nasledujúce možnosti dopravy tovaru pre doručenie v rámci Slovenska:
- Slovenská pošta,
- Packeta,
a pre doručenie v rámci Českej republiky:
- Slovenská pošta,
- Packeta.
7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
7.1. Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru v súlade s ust. § 7 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba (s výnimkou dopravcu) prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
- tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
7.2. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
7.3. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie zmluvy v písomnej podobe alebo na inom trvalom nosiči (napr. emailom na mallumosk@gmail.com), prípadne odoslaním vyplneného formulára v prílohe. Právo na odstúpenie od zmluvy je možné uplatniť odoslaním oznámenia o odstúpení od zmluvy aj v posledný deň 14-dňovej lehoty.
7.4. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.
7.5. Tovar na vrátenie musí byť:
- nepoškodený,
- nepoužívaný,
- kompletný (vrátane príslušenstva, dokumentácie, ...),
- podľa možnosti v originálnom obale,
- vrátane priloženého dokladu o kúpe.
7.6. Kupujúci, ktorý odstúpil od kúpnej zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy. Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to i v prípade, ak tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovnou cestou. Zásielky na dobierku nebudú preberané predávajúcim. Odporúča sa tovar poistiť.
7.7. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy a splní všetky podmienky bodov 7.1 až 7.5. v obchodných podmienkach, predávajúci je povinný vrátiť bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, kúpnu cenu za vrátený tovar, s výnimkou nákladov za doručenie, a to rovnakým spôsobom, akým ich predávajúci prijal od kupujúceho, ak sa nedohodnú inak.
7.8. V prípade nesplnenia niektorej z podmienok bodov 7.1 až 7.5. v obchodných podmienkach, predávajúci nebude akceptovať odstúpenie od zmluvy a tovar bude vrátený naspäť na náklady kupujúceho.
8 Reklamácia a záruka
8.1 Vybavovanie reklamácie sa riadi záručnými podmienkami konkrétneho tovaru. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č.250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“)
8.2. Predávajúci zodpovedá za poškodenie, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim a počas záručnej doby. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia všetkých častí tovaru kupujúcim alebo ním určenou treťou osobou (s výnimkou dopravcu), alebo ak sa:
- tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
8.3. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záučnej opravy tovaru.
8.4. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej častí) spôsobené používaním. Nárok na uplatnenie záruky zároveň zaniká:
- uplynutím záručnej doby tovaru,
- mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
- používaním tovaru v rozpore s návodom na používanie,
- neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
- poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
- neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom alebo iným zásahom vyššej moci.
8.5. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
8.6. Na uplatnenie práv zodpovednosti za vady (reklamáciu) postačuje doklad o kúpe (priložená faktúra).
8.7. Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť na reklamáciu čistý, mechanicky nepoškodený a s kópiou faktúry. Kupujúci je povinný s tovarom zaslať aj popis vady.
8.8. Opotrebovanie charakteristické pre daný materiál alebo použitie sa nepovažuje za vadu (napríklad opotrebovanie tovaru nosením, praním). Nejde o vadu, pokiaľ z povahy predanej veci vyplýva, že jej životnosť je kratšia než záručná doba a keď pri obvyklom užívaní takej veci dôjde k jej celkovému opotrebovaniu ešte pred uplynutím záručnej doby.
8.9. Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
8.10. Kupujúci by však nemal ďalej používať vec, na ktorej zistil vadu. Ak ide o chyby, ktoré sa vyskytnú po kúpe, treba ich vytknúť bez zbytočného odkladu od zistenia chyby, najneskôr do uplynutia záručnej doby. Po uplynutí záručnej doby právo na reklamáciu zanikne.
8.11. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
8.12. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, na adrese sídla. Ak je však v záručnom liste uvedený záručný servis, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu v záručnom servise. Záručný servis je povinný opravu vykonať v lehote najneskôr do 30 dní.
8.13. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
8.14. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
8.15. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť chybný tovar za iný, obdobný tovar s porovnateľnými technickými parametrami.
8.16. Pri uplatnení reklamácie je predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď alebo v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
8.17. Ak kupujúci uplatnil reklamáciu výrobku počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nebude od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, predávajúci v doklade o vybavení reklamácie uvedie, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
8.18. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená emailom, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
8.19. Postup reklamácie:
- bezodkladne informovať emailom na iweth@weth.sk alebo písomne na adresu sídla predávajúcehp o chybe výrobku,
- poslať tovar späť na adresu sídla predávajúceho.
9. Alternatívne riešenie sporov
9.1. Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (emailom na mallumosk@gmail.com), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
9.2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
9.3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
10. Ochrana osobných údajov
Osobné údaje sú spracúvané v súlade s Nariadením európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 z 29. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len GDPR), ako aj zákonom č. 18/2018 Z.z. o Ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
10.1. Správca osobných údajov
Mgr. Iveta Hreus IWETH so sídlom Pod Grendel 1479/10, 01001 Žilina - Trnové, IČO: 43660240, Zapísaný v ZRSR OÚ Žilina: 580-38213.
10.2. Kontaktné údaje správcu
Mgr. Iveta Hreus IWETH, Pod Grendel 1479/10, 01001 Žilina - Trnové, mallumosk@gmail.com.
Správca nemenoval poverenca pre ochranu osobných údajov.
10.3. Spracúvané osobné údaje
Získavame nasledovné osobné údaje: titul, meno, priezvisko, doručovacia adresa, fakturačná adresa, telefónny a emailový kontakt.
10.4. Účel spracovania osobných údajov
Účelom spracovania osobných údajov je ich využitie na plnenie spotrebiteľskej zmluvy (vystavenia faktúry, zabezpečenia dopravy a s tým súvisiacu komunikáciu s vami), ktorú predávajúci uzatvára s kupujúcim vytvorením objednávky v tomto internetovom obchode, ďalej za účelom registrácie v eshope a za účelom účtovania v účtovníctve.
Predávajúci môže spracúvať osobné údaje na marketingové účely (napríklad pre odosielanie newslettra alebo e-mailov o novinkách, zľavách, akciách a pod.) aj bez predchádzajúceho súhlasu kupujúceho. Pre tento účel predávajúci spracúva nevyhnutné údaje, ktorými sú meno, priezvisko a email kupujúceho. Svoj súhlas so spracovaním údajom na marketingové účely môže kupujúci kedykoľvek odvolať napríklad odoslaním správy na email predávajúceho so žiadosťou o odhlásenie z newslettra. Osobné údaje využívané na marketingové účely nebudú poskytnuté tretím stranám, taktiež nebudú zverejnené. Marketingový informačný systém predávajúceho je registrovaný v Evidencii informačných systémov osobných údajov na Úrade pre ochranu osobných údajov.
S cieľom zabezpečiť riadne fungovanie internetového obchodu môže predávajúci ukladať na zariadení kupujúceho malé dátové súbory – cookies, vďaka ktorým si internetový obchod môže na určitý čas uchovávať údaje o činnosti a nastaveniach (napr. prihlasovacie meno, jazyk, veľkosť písma a pod.). Internetový obchod predávajúceho používa súbory cookies na zapamätanie si používateľských nastavení kupujúceho a pre nevyhnutnú funkcionalitu internetového obchodu. Kupujúci môže všetky súbor cookies uložené v jeho zariadení vymazať a prípadne internetový prehliadač vo svojom zariadení nastaviť tak, aby znemožnil ich ukladanie. V takom prípade bude kupujúci pri opakovanej návšteve internetového obchodu pravdepodobne musieť manuálne upravovať niektoré nastavenia a niektoré služby alebo funkcie internetového obchodu nemusia byť funkčné.
10.5. Doba uloženia osobných údajov
Vaše osobné údaje uchovávame po dobu maximálne 10 rokov od uskutočnenia zdaniteľného plnenia pre účely archivácie a pre prípad daňovej kontroly.
10.6. Príjemcovia osobných údajov
Vaše osobné údaje môžu byť pre účely plnenia spotrebiteľskej zmluvy poskytnuté týmto tretím stranám:
- SAShE s.r.o., Gerulatská 1395/2A, Bratislava 851 10, IČO: 46 036 491,
- doručovacím spoločnostiam (kuriérom),
- Slovenská pošta, a.s., Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, IČO: 36 631 124, IČ DPH SK: 2021879959,
- Zásielkovňa s. r. o., Kopčianska 3338/82 A, 851 01 Bratislava, IČO: 48136999, IČ DPH: SK2120099014,
- osoba zodpovedajúca za účtovníctvo.
Osobné údaje kupujúceho sa nezverejňujú. Prenos osobných údajov do tretích krajín sa neposkytuje.
10.7.Zabezpečenie osobných údajov
Za bezpečnosť osobných údajov zodpovedá správca. Správca je povinný chrániť osobné údaje kupujúceho pred ich poškodením, zničením, stratou, zmenou, neoprávneným prístupom a sprístupnením, poskytnutím alebo zverejnením, ako aj pred akýmkoľvek iným neprípustným spôsobom spracúvania. Správca je povinný zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch, ktoré spracúva. Povinnosť mlčanlivosti trvá aj po ukončení spracúvania osobných údajov. Osobné údaje v našich systémoch a na eshope sú zabezpečené primeraným technickými a organizačnými opatreniami proti strate, zničeniu, zmene a ďalšiemu šíreniu údajov prostredníctvom neoprávnených osôb.
Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, má právo podať Úradu na ochranu osobných údajov návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.
10.8. Práva subjektu údajov
Za podmienok stanovených v nariadení máte právo:
- požadovať od správcu prístup k osobným údajom,
- na opravu osobných údajov,
- na vymazanie osobných údajov,
- obmedzenie spracovania osobných údajov,
- namietať proti spracovaniu osobných údajov,
- na prenosnosť osobných údajov,
- kedykoľvek odvolať súhlas so spracovaním osobných údajov daný správcovi zaslaním emailu správcovi.
Nemáte povinnosť poskytnúť Vaše osobné údaje a poskytnutie osobných údajov je dobrovoľné. Poskytnutie Vašich osobných údajov je nutnou požiadavkou pre uzatvorenie a plnenie zmluvy a bez poskytnutia Vašich osobných údajov nie je možné uzavrieť a splniť zmluvu.
10.9. Záverečné ustanovenia
Odoslaním objednávky z eshopu potvrdzujete, že ste sa s podmienkami ochrany osobných údajov oboznámili a bezvýhradne s nimi súhlasíte. Správca si vyhradzuje právo meniť tieto podmienky.
Tieto podmienky "Ochrany osobných údajov" nadobúdajú účinnosť dňa 25. 5. 2018 a sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok.
11. Záverečné ustanovenia
11.1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
11.2. Všetky právne vzťahy vznikajúce medzi kupujúcim a predávajúcim sa riadia právnymi predpismi Slovenskej republiky. Vo veciach neupravených týmito podmienkami sa uplatnia príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka.
Predaj tovaru prostredníctvom internetu sa riadi zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode.
Na zmluvy uzatvorené na diaľku na nákup tovaru formou zásielkového predaja sa vzťahuje zákon č.108/2000 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji.
Zákon č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji
Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov
Zákon č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z.
Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník
Zákon č. 266/2005 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri finančných službách na diaľku a o zmene a doplnení niektorých zákonov
11.3. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
11.4. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a bol s nimi oboznámený.
Prílohy